top of page

הרבה זמן לא בקשר אנטימי, מה לעשות?

היי נתן, אני הרבה שנים לא בקשר אנטימי ויחד עם זאת אני גם מפחדת ללדת מה לעשות?

תשובה:


המון זמן את נמצאת ללא קשר אינטימי, ולאינטימי אנחנו לא מתכוונים לקשר מיני, אלא לקשר שיש בו שיתוף המבוסס על חברות ורצון שהצד השני ירגיש בטוח ומוגן. המקום הזה לא מוכר לך, ולכן מכיוון שהוא אינו מוכר, מה שאת יוצרת זו הגנה. מכיוון שאת מאוד רגישה, או במילים אחרות הפנימיות שלך מאוד רגישה לכל מה שקורה בעולם החיצון, את לא מוכנה להכניס לתוכך כל מה שלא תדעי שהוא לא יזיק לך בוודאות קודם לכן.


אז יצרת מנגנון הגנה שלתוכך לא יכנס מה שיכול לפגוע בך. זה בסדר להקים מנגנון הגנה, רק שאצלך הוא הפך להיות חומת מגן. בתוכך, את לא מאמינה שאת יכולה להתמודד עם אכזבה רגשית, עוד משהו שלא יכיר בערכך, ולכן הדרך הטובה לטפל בזה, שזה לא יקרה, היא למנוע כניסה מכולם. לכן מה שאת חווה אינו מחלה אלא רק מנגנון הגנה שיצא קצת משליטה בגלל הפחד מפגיעה.


לגבי ההיריון, או הפחד מלהיות בהריון, קשור בפחד שלך לדאוג למישהו אחר. כשאת חושבת על זה שאת תצטרכי לדאוג למשהו חוץ ממך, את מעלה בדמיונך את כל הדברים שאת לא טובה בהם ואומרת לעצמך שאני לא אהיה מסוגלת לדאוג לתינוק ולהיות אימא טובה כי אני לא ככה וככה. זה פשוט פחד מלאבד שליטה, מלדעת מה לעשות ואם יקרה משהו תוך כדי ההיריון או אחריו כנראה שאני, איך שאני מכירה את עצמי, לא אדע לתפקד.


אנחנו יודעים שרוב הנשים פוחדות לא לתפקד לפני, תוך כדי ואחרי לידה או לגרום נזק לתינוק. העובדות הן שרובן מצליחות לעשות את העבודה (ולגרום לפסיכולוגים המון פרנסה בעתיד) ולגדל ילדים לבגרות. לדעתנו כאשר תסכימי להוריד את חומת ההגנה, כאשר יכנס לחייך בן זוג סבלני ואוהב, חלק גדול מהחומות שיצרת ייפול.


התפקיד שלך הוא לצאת לעולם ולהתמודד, זה מצריך אומץ, יחד עם זאת אנו מודעים לרגישות הרבה שלך. קבלי שהחיים לא נועדו לחיות אותן בלי רגישות לזולת. הרגישות שלך היא מעלה, שהתפתחה עם השנים כמו יין משובח שנדרש משהו אנין טעם להכיר בו. ומי שיודע ומכיר באיכותו של יין יקר ערך, ידע לפתוח את הבקבוק בזהירות ובסבלנות הנדרשת, כדי לא לפגוע בבקבוק היקר שבידו.

מתנצלים על המטפורה אבל את באמת בקבוק נדיר.


בהצלחה.


תודה שפנית לנתן אמסטר, שאלה של שינוי, מאבחן, מטפל ומתקשר. 054-4517121


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page