top of page

קיפחו אותי בחיים.


תשובה:


הדרך להתמודד עם קיפוח היא באמצעות סקרנות.


מדוע סקרנות?


כי לצאת לחיים ולהאמין ש: קיפוח היא עובדה, שאין לך סיכוי להתמודד אתו, שתמיד תהיה מופלה, משהו תמיד יהיה קרוב לצלחת יותר ממך, אנשים שלמדו בבתי ספר יותר טובים משלך, תהיה להם הזדמנות טובה יותר בחיים להצליח משלך, מעמידה כל אדם שחושב כך, מצד אחד בעמדת נחיתות מול החיים, ומצד שני גם במצב סטטי.


התוצאה משהו לא יעבוד בחייו.


כל מה שהוא ללא תנועה ושינוי הוא מת או לפחות דומם.


להחזיר את התנועתיות לחיים:


אנשים המרגישים מקופחים אבדו חלק מהסקרנות ומהתנועתיות שלהם.

מה שגורם לעניין ולמציאת פתרונות לבעיות בחיים זו הסקרנות. המילה קיפוח מתארת חוסר שוויון, פער שנותן יתרון לאדם או לקבוצה מסוימת על אדם או על קבוצה שונה. במילים אחרות בעיני המקופח, העולם מפסיק להיות עולם של אפשרויות והזדמנויות. הסיבה לכך הסקרנות הטבעית שלו דוכאה, והפסיקה להיות כוח מניע בו. מה שאנו מציעים לכל מי שמרגיש מקופח בכל תחום בחייו, שיפעיל מחדש את התכונה שקוראים לה סקרנות, זו היכולת לחקור, ולנסות להבין איך סוגרים פערים בחיים באמצעות שאלת שאלות.


למה שאלות?


כי כשאתה סקרן ושואל שאלות, מצבים סטטיים בחיים הופכים להיות דינמיים . קיפוח מבחינת המקופח הוא מצב סטטי, (אין שאלות במצב הזה רק תלונות המצדיקות את המצב) אך המצב הסטטי נמצא בחוסר היכולת של המקופח לעורר בעצמו סקרנות ולשים את הבעיה שאתה הוא מתמודד על השולחן ולשאול את עצמו למה זה ככה? ואיך אפשר לעשות אחרת?.


זה לא שאנו תמימים, ושקל לשנות קיפוח, כל מה שאנו אומרים זה שאם תשאלו המון שאלות מתוך סקרנות אמתית ללמוד על המצב, מה שהיה קודם סטטי יהפוך להיות מתי שהוא דינמי ופריצת דרך תגיע.

התפקיד של האדם או המורה החווה קיפוח זה לעורר סקרנות בתלמידו או בעצמו. משם החיים כבר יובילו אתכם לשאלה הבאה ולתנועה הבאה.


בהצלחה


תודה שפניתם לנתן אמסטר, שאלה של שינוי, מאבחן, מטפל ומתקשר. 054-4517121


0 תגובות
bottom of page