top of page

משהו הפתיע אותי בגדול!

לפני שמונה חודשים נשאלתי על ידי יוסף מה המקור לכאבי הגרון שלו. כתבתי את התשובה הרשומה מטה. יוסף פסל אותה, ואמר לי שאין לה קשר אליו. אני חשבתי שאני צריך להשתפר, ושאני בן אדם, לפעמים גם אני טועה. זה היה אחד התקשורים הראשונים שלי. אחרי שנפסלה התשובה, שקלתי אם להמשיך ולתקשר. מזל שהמשכתי. אתמול אחרי שמונה חודשים חזר אלי יוסף וכתב לי. קראו בבקשהעד הסוף.

נתן מדוע יש לי כאבי גרון שאינם פוסקים?


יוסף חייב לפרוץ דרך בחיים שלו בכוחות עצמו ולצאת מתוך המקום הבטוח שבתוך בית הוריו ומבלי לפחד ממה יהיה. בחיים הוא לא אוהב לקחת סיכונים ומעדיף ללכת על בטוח. אתה יכול להיות רגוע אין לך כלום בגרון, זה רק ביטוי לפחדים שלך מה יקרה כאשר אתה יוצא החוצה לעולם. אתה חייב להיות יותר עצמאי בקבלת ההחלטות שלך. מומלץ לצאת החוצה מבית ההורים כדי לחוות את החיים כמה שיותר ללא המטריה המגנה. בלי לחיות את החיים העצמאיים, אתה תאריך את הדרך לעצמאות כלכלית ותהיה תלוי באחרים. חיים עצמאיים זה השלב הראשון אליו אתה חותר ולצורך זה יש לך דוגמא מבת הזוג שלך ושגם היא מנסה לצאת ממסגרת משפחתית שיכולה להיות מאוד מחבקת אך בו זמנית חונקת. המקום שאתה לא זוכר שהשפיע עליך מאוד, הוא זיכרון שמאוד שקשור לעצמאות, יום אחד גילית שאתה לבד ומאוד נלחצת מזה, הפחד הזה נמצא בגרון, כי לא היה למי לקרוא לעזרה, כיום כשאתה בוגר יותר הגרון כואב לך בכל פעם שאתה צריך לעשות משהו לבד בכוחות עצמך, זו התזכורת עבורך מהגוף שלך שזוכר שלבד זה מסוכן. אם עמדת לעשות משהו לבד בתקופה האחרונה יש סיכוי סביר שהבליטה בגרון או הצרידות התעוררו כי היית צריך להתמודד לבד עם משהו שהגוף שלך זוכר כילד שהוא מסוכן.


אז מה הפתרון זו בטח שאלה שאתה שואל את עצמך ברגע זה כשאתה קורא את הכתוב?


קודם כל להיות מודע שבכול פעם שאתה עומד לעשות משהו עצמאי או משהו בכוחות עצמך, משהו בגוף שלך יגיד לך שזה מסוכן למרות שזה לא. אל תתרגש מזה, היה מודע למנגנון הזה שזו הדרך שלך להזכיר לך שאתה עומד מול סכנה ופשוט לדבר עם עצמך ולהגיד שאתה מודע לזה ושאתה לא מפחד להתמודד ושאין כבר צורך להזכיר לך בדרך הזו שאתה עומד מול משהו מפחיד, ואז לצאת ולעשות אותו.


אתה תצטרך להתמודד עם אירועים כאלה בכוחות עצמך וככול שתהיה מודע לתגובה ותפעל למרות התגובה ותיתן לה ביטוי במילים, למשל לפני דיבור מול קהל להגיד "אני ממש מתרגש זה ממש מפחיד אותי לדבר אליכם אבל החלק החשוב זה להתגבר על הפחד" יהיה לך יותר קל להתמודד.


מפתח חשוב לעצמאות שלך יהיה יציאה מבית ההורים. שים לך את זה כמטרה ועשה הכול כדי שתהיה מסוגל לממן את עצמך בכוחות עצמך, מצב הגרון שלך ישתפר ככול שתנקוט יותר ויותר צעדים שיובילו אותך לכיוון של עצמאות ובעיקר התמודדות עם קהל, בהצלחה מאמינים בך.


יוסף, למרות שבתקשור לא ראיתי בעיה קריטית בגרון. מחובתי להגיד לך שמכיוון שאינני רופא ובכל בעיה רפואית שיש לך עליך להיוועץ ברופאך האישי.


[21:45, 17/7/2019] יוסף היי נתן

קראתי שוב מה שרשמת, אם נכנסתי לזה שוב כנראה הייתי אמור לקרוא את זה שוב, אולי התזמון לא היה מדויק לפני 8 חודשים ועכשיו מרגיש שמה שרשמת זה מדוייק לי ואני מחפש דירה כבר. תודה.🙏🏼

העברתי לך כסף בביט 📷:)


בהצלחה

תודה שפניתם לנתן אמסטר, שאלה של שינוי, מאבחן, מטפל ומתקשר. 054-4517121


0 תגובות
bottom of page