top of page

לא רואה את העולם כל כך טוב.

מגיל מאוד צעיר (בערך מגיל 4) אני לא רואה את העולם כל כך טוב. אני מרכיבה משקפיים והמספר שלי עולה בהתמדה. ייתכן שזה קשור גם להתנהלות הכללית שלי - אני עובדת הרבה מול מחשב, יש לי נטייה ליובש ובכלל, יש סיכוי סביר שאני לא מתנהגת אליהן כל כך יפה. חוץ מזה, לאחרונה אני מרגישה שאני רואה פחות טוב (כלומר גם עם המשקפיים), אני מתכוונת שיש לי משהו שגם המשקפיים לא כל כך מצליחים לסדר. אולי זה קשור בפעילות שרירית, לחץ או שאני סתם מזדקנת. זה קצת מטריד אותי?

תשובה:

הראיה ומה שאת מרגישה ברגע זה קשור למשבר אותו את עוברת בתקופה זו ממש. כאשר את עוברת משבר או מצוקה החוויה מצירה או מעוותת את שדה הראיה שלך. כל עוד המשבר נמשך את תחווי ירידה ביכולת הראייה שלך. רק שאת צעירה כשהמשבר יחלוף את אמורה לחוות שיפור במצב הראיה.

איך יחלוף המשבר?


המשבר יחלוף אחרי שאת תהיי מוכנה לקבל שיש שם בעולם משהו שיוכל לאהוב אותך ולהיות אתך בזוגיות למרות שאת לא מאמינה שזה אפשרי. כל מה שכתבת למעלה לא רלוונטי לך, אלו אינם הסיבות שבגללן את חווה משבר בראייה. למרות שכל התשובות שכתב למעלה הן תשובות לוגיות, הגיוניות שכליות שכל אחד יגיד לך שהן סיבות אפשריות לבעיית הראיה שלך.


רק אנו חושבים שהירידה בראיה שלך קשורה בשינוי תפיסה, או באכזבה, הידיעה הלא אמתית שאין שם משהו בחוץ שיכול לאהוב אותך, היא זו המשפיעה על הראיה. ירידה ביכולת שלך לראות, קשור בהתנגדות פנימית לכך שהאפשרות שמשהו יאהב אותך וירצה אותך, אפשרית.

צמצום הראיה אהבה אינה אפשרית, שיפור הראיה היא אפשרית גם אפשרי, גם אם אין הוכחה במציאות בשלב זה.

בהצלחה


תודה שפניתם לנתן אמסטר, שאלה של שינוי, מאבחן, מטפל ומתקשר. 054-4517121


0 תגובות
bottom of page