top of page

כאבים חזקים בצוואר וביד

נתן היקר מזה כמה חודשים יש לי כאבים חזקים בצוואר וגם בידיים עם תחושה של נימול, הרופאים אומרים שאולי זה פריצת דיסק אני לוקחת כדורים נגד כאבים שעוזרים לי, והייתי רוצה לקבל את חוות דעתך למה שקורה לי.

שואל יקר אנו נציג בפניך את מה שאנו רואים לנכון שעליך להיות מודע אליו, אך עלייך לדעת שעל פי החוק הארצי, כל הנאמר והנכתב אינו תחליף לבדיקה רפואית מקיפה והתייעצות עם רופאך האישי.

ואחרי שהדברים נאמרו, עלינו להדגיש כי קיים קשר ישיר בין הגוף לנפש והנפש לגוף, והחוק כפי שאנו מכירים אותו אומר: שכאשר לאדם קשה להתמודד עם משהו בנפשו, ההתמודדות תעבור לממד הפיזי. לדוגמא הרבה יותר קל יהיה לאדם להגיד לבוס שלו שהוא נעדר מהעבודה בגלל כאבי גב, מאשר שיגיד שהסיבה האמיתית להיעדרותו, היא שהוא מתקשה לסלוח לאימו שהעדיפה את אחיו בירושה.

ולמקרה שלך, במשך שנים רבות תמכת ועזרת לכל משפחתך המורחבת. בתוך המשפחה התקיים הסכם בשתיקה, שמחלה היא סיבה לתשומת לב והקדשת זמן מצידך לכל הסובלים. כך זה היה במשך שנים, עד שהרגשת שזה כבר גובל בניצול.

לכן, להגיד שגם אתה זקוק לעזרה ותמיכה ממשפחתך או להגיד שמפריע לך שכל השיחות הם על מצוקה וקשיים ונמאס לך מזה, זה משהו שמאוד קשה לך עד בלתי אפשרי מבחינתך להגיד.

אז מה הפתרון?

במקום להתמודד עם מה שנכון לך, עם מה שמתאים לך ולהוריד את המשקל העודף של התמיכה האין סופית השליליות והמחלות מעל הכתפיים שלך, אמרת לעצמך שאם אתה לא יכול לנצח אותם תצטרף אליהם והתוצאה הסימפטומים שאתה מתלונן בצוואר וביד.

הבעיה שכדי להפסיק את הדרישה לתשומת לב ממך לאורך זמן, אתה צריך לפתח מחלה כרונית. כי אם הסימפטומים יחלפו מהר, ההרגל המשפחתי ישוב.

אז תכלס: במקרה שלך בריאות נפשית קשורה ביכולת שלך לעשות את מה שקשה לך וללמוד להגיד לא לשיחות אין סופיות על בריאות לקויה, לבקש עזרה מכל אלו שתמכת בהם ואולי עוד דרך לניתוק היא לצאת לחופשה ארוכה.

לא לתרץ את מה שאתה רוצה שיקרה, בשינוי בבריאותך, מכיוון שהוא סמפתום, אסור לך להפוך אותו לסיבה.

לכן תקשר את מה שאת רוצה ומרגיש למה? ככה, כי מגיע לך, וזכור השינוי לא יבוא מייד, ייתכן שתחווה אפילו התנגדות...הרגלים ישנים מתים לאט. אבל זה יהיה צעד בכיוון הנכון.


תודה שפנית לנתן אמסטר שאלה של שינוי, מאבחן מטפל ומתקשר. 054.4517121

אתר הבית: www.nathanamster.com




0 תגובות
bottom of page