top of page

מה זה באמת תקשור?


בואי ונגיד שכשאת רוצה לשפר משהו שלדעתך לא עובד בחייך, בשלב הראשון תצטרכי לשאול את עצמך שאלה אחת על הנושא שאין לך עליה תשובה. אם תתפזרי, ותעלי נושאים רבים, לא אוכל לתת לך תשובה שתמרכז אותך, לפני שתתמקדי בעצמך.

לכן בחלק ראשון של כל פגישת תקשור, נתמקד בבעיה אחת עיקרית בלבד ונסלק את כל השאר.

מרחב אי-הידיעה

הדבר השני שבא אחרי המיקוד בשאלה, הוא להזכיר לעצמי שאני לא יודע כלום עליך. כך נוצר לו מרחב בנינו של אי-ידיעה. אם אשווה אותך למפגשים קודמים או לאנשים אחרים עם בעיה דומה, אפגע במרחב שנוצר בנינו.

תהליך ההקשבה מה שעולה מתוך מרחב של אי-הידיעה זו הקשבה. כי אם אין לי מושג עליך, על ההיסטוריה שלך, מה שיכול לעלות זו רק הקשבה דינאמית. הקשבה אמתית או דינאמית כשאת יושבת מולי, אשים לב לכל דבר בסיפור שאת מספרת אלי. יחד עם זאת זו לא סתם הקשבה רק למה שאת אומרת או לשפת הגוף שלך, תשומת הלב שלי מופנית גם למה שקורה לי בפנים (הקשבה דינאמית כוללת פנים וחוץ). מדוע? כי תוך כדי ההקשבה אליך, דברים יתחילו לקרות לי בפנים. תמונה, משפט, או מחשבה יעלו ואני אשתף אותך. בניגוד לאנשי מקצוע החייבים כיוון למפגש עם הלקוח, הקשבה כזו אין לה כיוון מוגדר, משום שאין לי וגם לא לך, אף פעם את היכולת לדעת לאן המפגש ינוע, או מה יעלה, חוץ מהמטרה להיטיב אתך. זו ההגדרה המקורית של תקשור, דיאלוג, כשדברים יעלו אצלי ואספר לך, את תתייחסי לזה וחוזר חלילה. שימי לב: הנקודה החשובה אינה הדיוק, (למרות שאלה היוצאים ממני אומרים שאני מאוד מדויק) אלא שאת מקבלת ממני זמן איכות בו תשומת הלב וההקשבה שלי ממוקדות בך. לתהליך כזה יש המון ערך לאנשים, משום שלצערי עדיין קשה מאוד לאנשים למצוא משהו שבאמת יקשיב להם. הדרך הטובה ביותר להקשיב היא לשאול שאלות. לדיאלוג שתיארתי בנינו אני קורא תקשור. נכתב בכוונה בלשון נקבה.

תודה שפנית לנתן אמסטר שאלה של שינוי, מתקשר, מאבחן ומטפל . 054.4517121

אתר הבית: www.nathanamster.com




0 תגובות
bottom of page