top of page

מה קורה לי, אני לא רוצה לחזור לעבוד?

שלום נתן, ילדתי לפני ארבעה חודשים בת, עד הלידה היתה לי עבודה שמאוד אהבתי, עכשיו כשאני צריכה לחזור לעבודה, אני מרגישה שאין לי כוח לקבל שוב לקוחות, לא בא לי על העבודה שלי יותר ואני מרגישה כזו לוזרית, ולא כל כך מבינה את עצמי, התוכל להסביר לי מה קורה איתי?


שואלת יקרה, ללדת זו חוויה מאוד מאוד משמעותית בחייה של כל אישה. נהוג לחשוב שלידה הופכת את האישה באופן אוטומטי לאמא, אין זה כך אצל כל אישה ובכל מצב.


נסביר:


החלק הרציונלי שלך אומר שהיתה לך קריירה לפני הולדת ביתך, ועכשיו כשאת אחרי חופשת הלידה הדבר הטבעי והנורמלי הוא לחזור לעבודה, כי זה מה שכולם עושים.


יחד עם זאת חלק אחר בתוכך מתנגד לחזור לעבודה, החלק הזה מרגיש שזה לא יהיה נכון עדיין להשאיר את הילד שלך ללא השגחתך, הגם שזו הלידה הראשונה שלך ואת רוצה לחוות את הילדה שלך וכל מה שהיא תעבור ללא הפרעות חיצוניות.


במילים אחרות, מה שאנו רוצים להגיד לך זה שלהיות אמא זו בחירה, את לא הופכת להיות אמא אוטומטית בגלל שאת בהריון וילדת. אחרי הלידה, את צריכה לבחור להיות אמא מרצון, מבחירה, וזה לא מובן מאליו...כי כשילד נכנס לחייך ובמיוחד הראשון העולם הקודם שלך מבקש התיחסות.


הקול הפנימי הרגשי שלך אומר לך שברגע זה למרות התחושות המנוגדות בחרת להיות אמא. התוצאה של ההחלטה הזו להיות אמא, היא שהשתנו סדרי העדיפויות שלך, האימהות הפכה להיות הדבר הראשון והעבודה המשני. ההחלטה לבחור להיות אמא הגיע מבפנים, מהלב, והשכל התתנגד, הוא רוצה שתחזרי להיות אשת עסקים ולך זה לא נראה הגיוני לחזור לעבודה, כי בחרת מכל הלב להיות אם.


נכון, יש נשים שמשלבות קרירה ועבודה, סבבה, לך זה לא מתאים. יכול להיות שזה יהיה מתאים בעוד חצי שנה או שנה, אבל רק מבחירה שלך. את תדעי מתי, כי תרגישי, בדיוק כמו עכשיו.


אז לכי עם הלב שלך אמא יקרה, אחרי שקבלת את ההחלטה להיות אם, את בהחלט יכולה להגיד לעצמך ולכל העולם שאת אמא.


ברכות.


תודה שפנית לנתן אמסטר שאלה של שינוי, מתקשר, מאבחן ומטפל . 054.4517121

אתר הבית: www.nathanamster.com




0 תגובות
bottom of page