top of page

שאלה על חיים ומוות

כשאדם מת, כלומר כשנוכחותו הפיזית אינה נגישה, אומרים שהאדם לא באמת מת כי הנשמה היא נצחית. אינני בטוחה אם אצליח לנסח שאלה כי עולות לי כמה תהיות וייתכן שאלו קשורות למימד תפיסתי צר שנובע ממגבלות הקיום האנושי. על כל פנים, אנסה.... מאחר שהנשמה לובשת ופושטת צורות כל הזמן, הרי שאם אדם מת, הרי שדמותו הספציפית כפי שחוויתי אותה כאן, אינה באמת קיימת יותר. הנשמה שלו יכולה להגיע לכאן וללבוש צורה חדשה - של קבצן נניח, או רוצח סדרתי או איש הייטק אבל האיש ההוא שנתן ביטוי לנשמה בדמותו הקודמת - הייחודית, שאין לה תחליף, איננו. אם כך, האם ניתן לטעון באמת שאין דבר כזה מוות? שנית, יש שיאמרו שהאדם המת, לכאורה, חי בלב של אוהביו - באמצעות הזכרון (האנרגיה שלו, הריח שלו, הקול שלו..... כל מה שנתפס בעזרת החושים ויותר...). אני יכולה לקבל את זה, אבל כל עוד האדם המת חי בתוכי, תמיד יכאב לי. כדי להתגבר - לא צריך לתת לאנשים למות? אחרת איך נשחרר? מצד שני, איך נאפשר לו "לחיות"?

תשובה:

כל מה שאת חושבת על החיים לא דומה למה שמתקיים באמת. למעשה המוות נתפס כאין, משהו שהיה כאן קודם עכשיו הוא איננו ולא יהיה אותו שוב לעולם. המחשבה הזו מתבססת על התנסות. כל אחד שמע, ראה, ויודע שהחיים יכולים להסתיים מכל מיני סיבות. את יכולה להבין שזו הבעיה הבסיסית והיא מתומצתת במילים היה ועכשיו איננו. המוות מצביע על דבר אחד בלבד: מצב צבירה שונה של חומר שיש בו אנרגיה. את בוודאי מכירה את המושג חוק שימור האנרגיה: האומר שאנרגיה לא נוצרת פתאום ולא נעלמת פתאום, היא משנה צורה, מסוג אנרגיה אחד לשני. מה שאת קוראת לו מוות הוא בסך הכול שינוי צורה אנרגטי, כמות האנרגיה תמיד קבועה. כך שבשפה של אנרגיה, המוות לא קיים.


את חווה צער כי את מכורה לצורה ספציפית, רק שבעולם שלנו אף אחד לא מתאבל כשמיים הופכים לאדים. זה לא שאנו אומרים לך אל תרגישי כאב, צער או אבל, זה יהיה לא אנושי מישות ללא גוף להגיד לך את זה (זו בדיחה אלומה) זה המקום לצחוק... כך שבמילים אחרות האדם שהכרת קודם רק החליף צורה אנרגטית, האנרגיה הגולמית שלו לא השתנתה כהוא זה. אם הייתה לך האפשרות "לראות אנרגיה" היית מזהה את הייחודיות האנרגטית הספציפית של האדם, ללא שום קשר ל"תחפושת" שהוא לובש ברגע זה ממש.

כך שהייחודיות שלו לעולם לא מתה. זו גם הדרך לזהות קרובי משפחה ואנשים שאת קשורה אליהם רגשית אחרי המוות את מכירה את החותם האנרגטי שלהם, זה כמו קוד אישי, כמו ברקוד אוניברסלי.


בהצלחה.

תודה שפניתם לנתן אמסטר, שאלה של שינוי, מאבחן, מטפל ומתקשר. 054-4517121


0 תגובות
bottom of page