top of page

מה אתה אומר על תסמונת פברומיאלגיה?

היי נתן. אני יודעת שכל אדם הוא עולם ומלואו ואין מקום להשוואה. אך באופן כללי מה היית אומר על תסמונת הפיברומיאלגיה. מהי באה ללמד את החולה. ומה יכול להוציא אותו ממעגל הכאב ?

תשובה:


למעשה פיברו מיאלגיה נקראת כך על שם המפרקים והשרירים הכואבים שהאדם חווה לכאורה בלי סיבה נראית לעין. מה שאנשים לא יודעים זה שלפני שהתסמונת מופיעה ככאב, האדם צרב בשכלו את האמונה שהוא צריך להיות בשליטה מלאה על חייו. כל דבר צריך להיות מחושב ואין מקום למקריות, אדם כזה ינסה לשמר את חייו כפי שהם,ספונטניות היא מילת גנאי, ולכן הוא לא יאפשר לשינויים להתרחש בלי התנגדות עזה. החיים נתפסים כסיכון והביטוי של הצורך להיות מוגן בפני שינוי, יוצר צורך פנימי להגן על עצמו מפני החיים, מה שגורם למערכת החיסונית לפעול בפעילות יתר ולהפריש הורמוני מתח ולשרירי הגוף להתכווץ בלי הרפיה מה שגורם למפרקים לאבד מגמישותם ולעליה בחומציות.


עם הזמן, התוצאה כאב מפושט באזורים נרחבים בגוף לכאורה ללא הסבר. לזה קוראים תסמונת פיברו מיאלגיה אנו קוראים לה תסמונת שליטה נרחבת.


לכן, כל עוד האדם אינו מאפשר לחיים להיכנס לחייו בצורה של שינויים: הריון, פיטורין, שינויי מגורים, החלפת בן או בת זוג, עזיבת בית, הזדקנות, שינוי מקצוע וכו', ויתנגד לשינויים,מתח וכאב יהיו מנת חלקו.

הניסיון לשמר לא יצלח והחיים יראו לו שכמו שבאל כורחו בריאותו משתנה, דוקא קבלת השינוי תשחרר אותו ממכאוביו.


ועוד דבר קטן גדול נוסף, למחלה כרונית יש הטבה כרונית שהאדם מסרב לשחרר מחייו, וזה תנאי להחלמה אבל על זה יכתב בפוסט נפרד.


בהצלחה.


תודה שפנית לנתן אמסטר, שאלה של שינוי, מאבחן, מטפל ומתקשר. 054-4517121


0 תגובות
bottom of page