top of page

אני במשבר גיל הארבעים

שבת שלום, נתן, ותודה על ההזמנה להצטרף לקבוצה זו שנה לא קלה בעבורי, ועם ציון יום הולדת 44 אני מרגישה ש'משבר גיל 40' מכה בחוזקה.

ברקע: אחרי שנים רבות באותו מקום עבודה בשנתיים האחרונות אני מרגישה שאני נודדת בין הזדמנויות ולא מוצאת את מקומי, לאחרונה סובלת. השורה בשיר "מתי אלמד לבחור נכון?" מרצדת ולא מרפה, ונדמה שאיבדתי את הצפון בכל הקשור לזהות המקצועית שלי.

צריכה לציין שהדברים מתקשרים גם לשאיפות תקועות או מעוכבות בחיי האישיים, והמטרה העיקרית שלי בפוסט היא לקבל רשמיך בכל הנוגע ליצורהשלי בעתיד הקרוב - הן בתחום המקצועי והן בזה המשפחתי/הורי.

תודה רבה!

תשובה: אני מקווה שלפי התמונה כבר תביני את הכיוון. ראשית לפני כחמש שנים עברת משהו שעלייך לסלוח עליו, מה שעברת הוא בלם ליצירתיות שלך משום שבצורה זו או אחרת הדחקתו חוסמת את הביטוי היצירתי שלך.


לכן, שאלתך היא בעצם חיפוש אמתי אחרי חיבור לעצמך. לחיבור אנו מתכוונים ליצירתיות שחיכית כל כך הרבה שנים לשחרר אותה מתוך עצמך.


שחרור העבר יעזור לך לשחרר את היצירתיות המודחקת בגלל האירוע, ששם את היצירתיות שלך מתחת לפני השטח. שחרור הפגיעה והסליחה יעזור לך להכיר את עצמך יותר טוב. למעשה בלי המשבר לא היית עוצרת ומתחילה לשאול את עצמך שאלות כגון: מה הדרך הנכונה עבורי, לחיות את חיי.

התשובה היא לשחרר את העבר ולכתוב!


אני יודע שלפעמים קל להגיד לשחרר, אבל אני כותב לך כי זה הכיוון, זה הצפון הראשוני שלך.

חיבור יגיע כשתכתבי, אל תחשבי איך... פשוט כתבי, ולאט לאט התמונה דרך הכתיבה מה לעשות תתבהר. יש לך המון מה לתת בכתיבה, המעיין הזה היה כלוא/מודחק, חשבת שאת מעיין שיבש, אך הוא יבש רק על פני השטח מבפנים הוא מבעבע ומבקש לצאת לאור.


הגיע זמנך לתת!


כדי שזה יקרה גם סלחי לעצמך על שלא כתבת או הוצאת לאור, זכרי, מה שנמצא מתחת לפני השטח מבקש לצאת החוצה עכשיו כל עוד הוא לא יצא החוצה, בלבול.


המשבר הגיע כדי שתתגברי על מה שקרה ועל הפחד לכתוב ולבטא את עצמך, ואת מה שיש בתוכך!

אל תפחדי, הכתיבה תוביל אותך. שבי ליד המחשב או דף הנייר והתחייבי לכתוב כל יום קצת. לאט, לאט, זה יצא החוצה. כשתכתבי משהו נוסף יקרה: סליחה תתרחש ואת תצאי מבדידותך, הכתיבה היא לא רק כדי להוציא ספר לאור היא כדי להוציא אותך לאור ואז, יש סיכוי שחלק גדול מתחושת הלבדות שבך תעלם.


זה השלב הראשון...יש לך תהליך וסיפור לספר הגיע הזמן לספר אותו ולהוציא אותו החוצה.


בהצלחה

תודה שפניתם לנתן אמסטר, שאלה של שינוי, מאבחן, מטפל ומתקשר. 054-4517121


0 תגובות
bottom of page